Ako vraví umelec, každé umelecké dielo vzniká 2x. Najprv
v jeho mysli a potom na plátne, či na papieri. Tak je to aj pri písaní
článkov. Osnova a aj obsah tohto článku vznikli počas večernej prechádzky,
venčenia môjho psa Maxa. A podľa mňa by mal niekto vymyslieť niečo také, že
vaše myšlienky budú prenášané hneď do počítača – také bluetooth priamo
z vašej mysle. Ušetrila by sa tým kopa času, myslím, že je to skvelý
biznis nápad – verím, že sa toho niekto chytí a vymyslí to. :) (kľudne na tom
zarobte, len to vymyslite, ďakujem - poznámka pisateľky)
Ak by sme mali bilancovať rok 2017, tak je dôležité
spomenúť, že sme zorganizovali 35 podujatí, ktorých sa zúčastnilo viac ako 300
ľudí. Spoluorganizovali sme prvý Startup Weekend Banská Bystrica a
TEDxUMB. Priniesli sme rôzne nové témy,
ako napríklad 3D tlač, rozbehli sme kreatívne večery, ktoré sa tešia veľkej
obľube, čo ma neskutočne teší. Na základe toho, čo sa nám osvedčilo a na základe toho, čo vyplynulo z nášho miniprieskum, sme spravili aj
harmonogram podujatí na rok 2018. V roku 2017 sme získali novú posilu do tímu – našu Maťu,
ktorá priniesla nový vietor, zlepšili sme grafiku plagátov. Ďalej sme rozbehli Instagram.
Črtali sa nám priestory, konečne vlastné, boli sme veľmi
blízko, nakoniec to ale bohužiaľ nevyšlo. Vtedy sme si vraveli, že všetko zlé
je na niečo dobré. Že keď sa zatvoria jedny dvere, otvoria sa druhé. A tak to
aj bolo, prišlo niečo lepšie – skvelá možnosť, ktorá sa momentálna kreuje a
ešte o nej nemôžeme až tak hovoriť do sveta (ale sľubujeme, že sa o nej včas
dozviete). Ak všetko pôjde podľa plánu, tak v druhej polovici roka 2018 budeme
v krásnych nových priestoroch (takže klopem na drevo, aby som to
nezariekla – poznámka pisateľky).
Momentálne čakáme na výsledky jednej malej a jednej veľkej
výzvy a podľa toho sa dotvoria ďalšie veci a aktivity v roku 2018. Držte palce, nech to vyjde. :)
Ale ten základ vám už v podstate môžeme prezradiť :)
Budeme pokračovať v pravidelných a veľmi obľúbených
stretnutiach podnikavcov, kreatívnych večeroch pre ženy – to bude určite každý
mesiac. Novinkou tohto roku budú témy z oblasti právnej
legislatívy, právo a podnikanie a všetko, čo s tým súvisí (s lektorom
Jurajom Žembom bude 23.1. tzv. demo prednáška) a tiež pripravíme viac blogov a rozhovorovso zaujímavými ľuďmi, s lektormi, podnikateľmi.
Chceme zvyšovať kvalitu a profesionalitu, a preto sme sa
rozhodli, že nabehneme na online prihlasovanie na podujatia (aj
s platbou vorped). Je to trend, ktorý funguje vo veľa organizáciách,
ľudia, organizácie sú s tým spokojné. Bude to jednoduchšie tak pre vás, pre nás i pre
lektora, aby sa pripravil na reálny počet ľudí. Ďalej pripravujeme také produktové balíky = lístky na workshopy na rôzne témy si
môžete zarezervovať a objednať za zvýhodnenú cenu :). Viac info čoskoro.
Potom sú tu také aktivity, ktoré by sme chceli, aby raz fungovali,
máme ich v hlave dlhšie, ale ešte to nie je premyslené, dotiahnuté, resp. nebol
ten "správny" čas, aby sme s tým vyrukovali.
Ale tým, že to tu napíšem, tak to bude taký náš záväzok, že to spravíme. A možno sa
na základe tohto textu niekto ozve, že nám s tým chce pomôcť :)
Takže kľudne čítajte ďalej a budete vedieť, že akým smerom sa chceme uberať a čo možnože
v priebehu roka bude doplnené.
Jednou z takýchto aktivít sú aj tzv. mastermind
skupiny. Jednoducho povedané, mastermind skupina je podporná skupina ľudí,
ktorí vám pomáhajú pracovať na vašich cieľoch a rozvíjať sa. Môžeme ísť 2
cestami. Buď to bude v rámci I CAN Academy, čiže s ľuďmi, ktorí
používajú ich motivačné diáre (ja používam tento diár už druhý rok a som
s ním spokojná a viem, že viac ľudí v mojom okolí ho používa) –
takéto stretnutia fungovali v iných mestách na Slovensku už minulý rok. Alebo to bude bez rozdielu, či majú alebo nemajú diár. Do Bystrice by sme raz chceli priniesť aj Toastmasters – projekt na podporu rozvoja komunikačných a prezentačných zručností. Funguje to v BA, NR, KE a dokonca aj v Leviciach.
Chceme rozšíriť naše služby a okrem podujatí ponúkať aj konzultácie, mentoringy, podporné skupiny, koučing (v spolupráci so Slovenskou asociáciou koučov), pretože vnímame, že je to dôležité a že to môže našim bystrickým podnikavcom pomôcť. :) Jednou z oblastí, ktorejsa chceme v budúcnosti oveľa viac
venovať, je podpora žien – podnikateliek (napríklad samostatným mentoringovým programom pre ženy). A tiež sa chceme časom vrátiť k diskusiám so zaujímavými
podnikateľmi – napríklad v roku 2016 to bola diskusia s pánom Lunterom z firmy
Lunter/Alfabio, Branislavom Cvikom z firmy Urpiner a s Mariannou Slivkovou
z firmy LEDeco solution a FOSALI.
Tak to je všetko z našej kuchyne. Kto sa dočítal až sem, získava odmenu - ak na niektorom z januárových podujatí povie pri registrácii heslo "zo života LINKu", čaká vás darček. :)
O tom, ako sa nám darí v realizovaní našich krátkodobých i dlhodobejších
plánov, vás budeme pravidelne informovať na našom webe, Facebooku i Instagrame.